יום שני, 19 באוגוסט 2013

פעילויות שיתופיות לפתיחת שנה חדשה.

יש הטוענים, כי הלמידה באמצעים מתוקשבים יוצרת ניכור ומבודדת מבחינה חברתית, אינה מעודדת אינטראקציה בין הלומדים ואינה תורמת למעורבות רגשית של התלמידים בתהליך הלמידה. אני לעומת זאת, מאמינה כי למידה שיתופית בגישה קונסטרוקטיביסטית באמצעות טכנולוגייה של Web 2.0 תפריך טענה זו. 

אדגים את דברי באמצעות פעילות שיתופית  בנושא: "התחלות". פעילות זו מתאימה לתחילת שנה והיא עושה שימוש בשני יישומים. האחד הוא קיר שיתופי , Padlet,  לפניכם סרטון שמראה כיצד להשתמש ביישום זה:




והשני הוא ה-Cortex, שהוא לוח שיתופי להבעת דיעה.  אחת התכונות היחודיות של יישום זה שהוא מאפשר להביע תמיכה או התנגדות לעמדה שהוצגה באמצעות לחיצה על הסימנים + או -.

הפעילויות שאציע ימחישו כיצד ניתן באמצעים מתוקשבים  לקרב בין הלומדים וליצור ביניהם שיח ודיון שיקרבו בין הלומדים באמצעות מטרה משותפת.
על יישומים אלו למדתי בעזרתה של אפרת מעטוף שמשתפת בבלוג המצויין שלה "כלים קטנים גדולים", ביישומים רבים.

והנה הפעילות לפניכם:




שנה חדשה מתחילה ואנו יוצאים יחד לדרך.

א. חשבו מהו החפץ שיעזור לכולנו יחד לעבור את המסע בהצלחה.

   בחרו תמונה של החפץ שבחרתם ו"שימו" אותה ב"תרמיל" המשותף.
   כתבו מדוע בחרתם דווקא בחפץ זה.
   היעזרו בדוגמה.



קישור לקיר הפעילות

התבוננו בחפצים שחבריכם שמו בתרמיל ובחרו באחד מהם.
כתבו מדוע בחרתם בחפץ זה.
שתפו את דעתכם על ה"קיר" שלפניכם.
תוכלו להצביע לדעות שמצאו חן בעינכם בעזרת לחיצה על ה + או על ה - לדעות שמצאו חן בעינכם פחות.
היעזרו בדוגמה.



קישור לקיר הפעילות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה